Mısır Nişastası Kalem Üretiminde Kullanılıyor

Mısır Nişastası Kalem Üretiminde Kullanılıyor

/

Lecce Pen Kalemcilik Genel Müdürü Ümit Kaya mısır nişastasının kalem üretiminde kullanıldığını söyledi.


Lecce Pen Kalemcilik Genel Müdürü Ümit Kayamısır nişastasının kalem imalatında kullanıldığını belirtti. Ümit Kaya “Teknoloji, çevre bilinci ile birleştiğinde ortaya harikalar çıkabiliyor. Özellikle üreticilerin, birazcık ekolojik hassasiyet göstererek seçtikleri hammaddelerde yapabilecekleri manevralarla dünya, yeni nesiller için daha yaşanabilir hale geliyor. Çevreci üretime en iyi örneklerden bir tanesi de “Bioplast” maddesi ile üretilen ekolojik kalemler. 25 yılı aşkın araştırma ve inovasyon ile üretilmiş olan hammaddenin temeli hepimizin evinde bulunuyor. Mısır. Mısır nişastası, çevreye zararlı gazlar salmayan, biyolojik olarak parçalanabilir ve kosmoplastlanabilir biyoplastik ürünlerin hammaddesi olarak kullanılıyor” dedi.
1997 yılından bu yana sektöründe çevreci yaklaşımı ile tanınan Lecce Pen Kalemcilik Genel Müdürü Ümit Kaya “Üretim aşamasının ilk gününden itibaren çözünebilir, kompozit hammadde kullanmakta olan Lecce Pen, Mısır Nişastası ile oluşturulan Mater-Bi ve Bioplast hammaddesini tüm üretim operasyonlarında kullanmakta. Hassas bir yazım ekipmanı ya da promosyon ürünlerine kadar her parçada estetik, işlevsellik ön planda. Bununla birlikte, kaliteli malzeme kullanımını özellikle çevre bilinciyle birleştiren Lecce Pen’in ürünlerinin görevi, kurumları ve mesajlarının değerini yükseltiyor. Türkiye, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler ile Afrika ülkelerini kapsayan coğrafyaya hizmet veren şirket, hizmet verdiği her bölgeden edindiği birikim ve tecrübeyi ürün ve servislerini geliştirmede kullanıyor” şeklinde konuştu.


Markanın , kurulduğu zamandan bugüne kadar çevreci ürünleri kullanmakla tanındığını belirten Ümit KAYA” Kadmiyum ve kurşun içermeyen geri dönüşümlü ABS (Akrilonitril bütadien stiren) polimeri, üretimde en yoğun olarak kullanılan hammadde. Standart plastik yerine, metal ve zehirli kalıntılar bırakmayan, toprakta rahatlıkla çözünebilen Mater-Bi’nin yanı sıra, çözünmesi uzun zaman gerektiren PET (Polietilen tereftalat) gibi kullanımı sıkıntı yaratan bir çok ürünün de geri dönüştürülerek kullanılmasında öncü oldu” ifadelerini kullandı.
“Lecce Pen laboratuvarlarında da geri dönüşüme hizmet devam ediyor”


Ekolojik dengeye gönül vermiş şirkette, aynı zamanda, geri dönüşümde minimum zarar ve dönüştürülmüş maddenin maksimum oranda kullanılabilmesi için kendi araştırma geliştirme laboratuvarlarında da çalışmalara devam edildiğini söyleyen Ümit Kaya “Özellikle içecek kartonunun kağıt hamuru dışında geri kalan plastik ve aluminyumun kötü ününü bilen araştırmacılar, ECOALLENE ( ECOLINE) isimli, kalem üretiminde kullanılabilen yeni bir madde elde ederek, üretimde büyük aşamalar kaydetti. Lecce Pen’in dünyaca bilinen çevreci duyarlılığı, ödüllerle de taçlandırılmış. Şirketin ürün gamında olduğu gibi, ödül listesinde de zengin bir içerik var. Aldığı ödüller ve sosyal etkinliklerinin bir kısmı şöyle: 1992 yılında Rio de Janeiro’da düzenlenen dünya Eco konferansında Green Pen ile ‘Caneta da Eco 92’ ödülünü kazandı. Amerika kupasında ‘Moro di Venezia‘ nın sponsorluğunu üstlendi. Brüksel’de düzenlenen 41. Buluş, Araştırma ve Endüstriel Yenilik Dünya fuarında Green Pen Oscar ödülünü kazandı.Lecce Pen bu ürünü ile Araştırma & Yenilik ‘Knights Cross’ ödülünü kazandı. Ayrıca 14. 2010 yılında Ecomondo Ekoloji ve Geri Dönüşüm Fuarında İtalya Cumhurbaşkanlığı’nca, Sürdürülebilir Başarı Altın Madalya Ödülü ile onurlandırılmıştır” dedi.

Milliyet Gazetesi
http://www.milliyet.com.tr/misir-nisastasi-kalem-uretiminde-kullaniliyor-istanbul-yerelhaber-2121719/
21 Haziran 2017


Geri Dönüştürülmüş Kalemler

Geri Dönüştürülmüş Kalemler

 

İçtiğimiz sütlerin, meyve sularının kutularından kalemler üretmek. Lecce Pen, 1992 yılından bu yana geri dönüştürülmüş maddelerden kalem yapıyor. 1 ton karton içecek kutusunun ecoallene maddesi haline dönüştürülmesi ile 90 kg sera gazı emisyonunun önüne geçiliyor. Dünya kaynaklarının hızla tükenmeğe başladığını hepimiz biliyoruz. Dünya nüfusu da hızla artıyor. Lecce Pen gibi firmaların bu gibi yöntemlerle daha az emisyon daha az ham madde kullanımı için uğraşması çok anlamlı. Bence ileriki yıllarda, artık geri dönüştürülmüş ürünler hepimizin hayatına daha fazla girecek.

/

Posta Gazetesi  26 Şubat 2011 Cumartesi


Lecce Pen 2012’de Çevreci Ürünlere Ağırlık Verecek

Lecce Pen 2012’de Çevreci Ürünlere Ağırlık Verecek

 

Çevreci üretimi vazgeçilmez bir çalışma prensebi olarak benimsediklerinin altını çizen Lecce Pen Kalemcilik Genel Müdürü Ümit Kaya, bu doğrultuda 2012 yılında Türkiye’de geri dönüşüm tesisi açarak, kendi hammaddeleri olan Ecoallene’yi üretmeyi ve ağırlıklı olarak ihraç etmeyi planladıklarını dile getirdi. Kaya, ‘’ Bu proje Lecce pen’in kendi olanakları ile 7 yılda Ar-Ge’sini yaparak geliştirdiği ödüllü bir ürün ve İtalya Rimini’de düzenlenen Eco  Mondo Fuarında İtalyan Cumhur Başkanlığı tarafından kendi branşında altın madalya ile ödüllendirildi. İtalya’dan sonra Türkiye’de bu hammaddenin üretimni yaparak ülkemizde katma değerli bir ürün üretimini başlatmayı planlıyoruz’’ açıklamasını yaptı.  

 

100’den Fazla Ülkeye İhracat yapıyor

Kurulduğu günden bu yana kalem üretiminde sıra dışı çalışmalara imza atan Lecce Pen’in farklı kalem modelleri ile 100’ün üzerinde ülkeye ihracat yaptığını aktaran Kaya, firmanın temellerinin 1950’li yıllarda İtalya’da Fernando Lecce tarından atıldığını anlattı. Lecce Pen Türkiye olarak ise faaliyetlerine 1997 yılında başladıklarını söyleyen Kaya, başta Türkiye pazarı olmak üzere İtalya, Gürcistan, Azarbeycan, Birleşik Arap Emirliklerini ve İran’a ürünlerinin pazarlamasını gerçekleştirdiklerini belirtti. Türkiye’nin dinamik yapısının yatırımcılar için cazibesine dikkat çeken Kaya,  ‘’bu sene eylül ayında Türkiye’de düzenlenecek promosyon fuarında standart ürünlerimizin yanı sıra geri dönüşüm ile elde edilmiş bir çok yeni ürünün lansmanını İtalya’dan sonra ilk defa Türkiye’de gerçekleştireceğiz. Lecce pen Kalemcilik olarak yılın ilk yarısını hedeflerimiz doğrultusunda gerçekleştirdik. İhracatımızı %25 oranında artırdık. Hedef pazarlerımız olan ülkelerde yaşanan politik sorunlara rağmen çalışmalarımızı başarı ile yürütüyoruz’’ şeklinde konuştu.


Lecce Pen Atıkları Kaleme Dönüştürüyor !

LECCE PEN ATIKLARI KALEME DÖNÜŞTÜRÜYOR

İtalyan kalem firması Lecce Pen, ürünlerini ABS’den, bio çözünür mısır nişastasından ve tamamen kendi Ar-Ge çalışması olan kompozit içecek kartonlarının geri dönüşümü ile elde edilen Ecoallene hammaddesi ile üretiyor. ABS, kurşun ve kadmiyum içermeyen ve tamamen geri dönüştürülebilir bir plastik. Mısır nişastasından üretilen ürünler ise Avrupa normlarına uygun olarak 90 gün içerisinde doğada çözünebilen GDO’suz mısırdan sağlanıyor. Rio de Jenerio’ da 1992 yılında düzenlenen Çevre Konferansı’nda resmi kalem olarak kullanılan kalem, Avrupa Birliği tarafından da Haç nişanı ile ödüllendirilmiştir.

Ar-Ge İçin 7 milyon Euro

Lecce Pen’in Ecoallene hammaddesini 7 yıllık bir Ar-Ge çalışması sonucu elde ettiği bilgisini veren Lecce Pen Türkiye Genel Müdürü Ümit Kaya, ‘’Yedi yılda toplam 7 milyon Euro kaynak aktarıldı. Ar-Ge çalışmalarına  devam ediyoruz. Hammaddenin mühendislik plastiklerinin yerini alabilmesi ve farklı uygulama alanlarında kullanılabilmesi için üzerinde çalışıyoruz ‘’ dedi. Ecoallene’den üretilmiş ürünlerinin ise Tetra Pak ambalaj kutularının geri dönüşümü ile elde edilen polietilen alüminyum karışımı bir hammadde olduğu bilgisini veren Ümit Kaya, hedeflerinin beş yıl sonunda tüm dünyada kullanılan Tetra Pak içecek kartonlarının % 30’unun geri dönüşümünü sağlamak olduğunu vurguladı. Kaya ‘’ Bu da bu günün rakamları ile 45 milyar içecek kartonu demek. Her 1 ton ecoallene hammaddesi üretimi sayesinde 900 kg karbon emisyonu salınımı azaltılıyor. Bu dönüşümle beş yıl içinde doğaya salınan karbon emisyonunu 100 milyon kg’ın üzerinde azaltılması hedefleniyor’’ ifadesini kullandı.

DÜNYA GAZETESİ YEŞİL EKONOMİ 03/06/2011

 


Lecce Pen, Ecoallene’yi Türkiye’de Üretecek

Lecce Pen, Ecoallene’yi Türkiye’de Üretecek

İtalyan Lecce Pen Company’nin yedi yıllık Ar-Ge çalışması sonucunda Tetra Pak kutularının atıklarından plastik hammadde ürettiğini kaydeden Ümit Kaya, 5 milyon Euro’luk yatırımla bu ürünü 2011 sonu veya 2012 yılı başında Türkiye’de üretmeyi planladıklarını duyurdu.

Lecce Pen Kalemcilik  Genel Müdür Ümit Kaya, İtalya menşeli Lecce Pen Company’nin yedi yıllık Ar-Ge çalışması sonucunda Tetra Pak kutularının atıklarından plastik hammadde elde etmeyi başardığını duyurarak, elde edilen hammaddenin Ecoallene adı ile  tescil edildiğini kaydetti. Tüm kompozit ambalajların ortalama olarak %75’inin selüloz %25’nin ise polietilen alüminyumdan oluştuğunu söyleyen Kaya, ‘’Selüloz çok rahat tekrar değerlendirilebildiği halde, polietilen alüminyumun geri kazanılmasında sıkıntılar ortaya çıkmaktadır. Ancak Lecce Pen bu sorunu çözerek ciddi bir innovasyon projesini gerçekleştirmiştir. Nitekim dünyada kabul gören ve İtalya’nın Rimini şehrinde düzenlenen Eco-Mondo 2010 Fuarında İtalyan Cumhur Başkanlığı tarafından kendi dalında altın madalya ile ödüllendirilmiştir.’’ Şeklinde konuştu.

Ecoallene hammaddesinin sadece kalem üretiminde değil, plastiğin kullanıldığı tüm sektörde kullanılabildiği ve geri dönüştürülebildiğini anlatan Kaya, ‘’ Ürünümüz hali hazırda İtalya’da temizlik malzemelerinde, ev gereçlerinde, günlük kullanım malzemelerinde, ofis malzemelerinde kullanılıyor ve zincir marketlerde satılıyor ‘’ bilgisini verdi. Ecoallene Türkiye’de üretilebilmesi konusunda yatırım çalışmaları bulunduğunu kaydeden Ümit Kaya 2011 yılı sonu veya 2012 yılı başı itibarı ile 5 milyon Euro’luk bir yatırımın Türkiye’de yapılmasını planladığını duyurdu. Bu yatırımın Türkiye’ye en büyük getirisinin ürünün % 100’e yakının ihraç edilecek olması olduğunu ifa eden Kaya, ‘’ Bunun yanı sıra üretim süreci ile ilgili yüksek teknolojinin ülkemize kazandırılıyor olmasına çok önemsiyorum. Bu sayede projenin Ar-Ge çalışmasını da Türkiye’ye kaydırılarak teknoloji ihraç eder noktaya gelmesini planlıyoruz. Bu proje ile tüm Ortadoğu’da Türkiye tesisimizi bir üretim merkezi yapma konusunda kararlıyız’’ dedi. Lecce Pen’in Ecoallene hammaddesi ile farklı sektörde var olacağını belirten Kaya, hammaddenin kullanım alanına göre teknik özelliklerini, akışkanlıklarını düzenleme aşamasında olduklarını açıkladı. Ar-Ge’si tamamlanıp seri üretime giren dört çeşit hammaddenin de MSDS ve REACH raporlarının hazır olduğunu kaydeden Kaya, Ecoallene’yi kullanacak firmaların her türlü ihtiyacına karşılık verir duruma geldiklerini dile getirdi. Geri dönüşüm sektörünün büyümeye son derece uygun bir yapıda olduğunu ifade eden Ümit Kaya, sektörü yatırıma müsait bir sektör olarak gördüklerini söyledi. Kaya, ‘’ yapılan araştırmalar, geri dönüşüm sektörünün 10 yıl içinde büyüklüğünün 60 milyar Euro civarında olacağını göstermektedir’’ diyerek ‘’ 2015 yılına kadar geri dönüşüm sektöründe çok büyük değişiklikler ve yatırımlar olacak. Bunu hep birlikte göreceğiz. Ecoallene hammaddesinin üretimi ile bu pazarda biz de 2011 yılı sonu itibarı ile var olmayı lanlıyoruz. Yine 2012 yılında farklı ülkelerde de gerek yatırım, gerekse iş birliği yapılması planlarımız arasında ‘’açıklamasını yaptı.     

Dünya Gazetesi 29 nisan 2011


Promosyon sektörü 2016'dan umutlu

Promosyon sektörü 2016dan umutlu

Lecce Pen Kalemcilik Genel Müdürü Kaya, 2015 yılının promosyon sektörü olarak yüzde 20-25 civarında bir daralma yaşadığını belirterek 2016dan umutlu olduklarını ifade etti.

Promosyon

 

Lecce Pen Kalemcilik Tic. A.Ş. Genel Müdürü Ümit Kaya, 2015 yılının sektör olarak çok zor bir yıl olduğunu, pazarın yüzde 20-25 civarında bir daralma yaşadığını belirtti. Kaya, 2016 yılı ile birlikte toparlanmaya geçileceğini ve yaraların ancak üç yılda sarılabileceğini belirtti.

Önümüzdeki sene Türkiye’de 20 yılını kutlayacaklarını belirten Kaya, Türkiye’de var olmaktan mutlu olduklarını ve artık bu tür dalgalanmalara alışık olduklarını belirterek, (Maalesef ülkemizde her olumlu veya olumsuz gelişmedeki tepki çok şiddetli. 2015 te hem seçim oldu hem de TL’sı ortalama yüzde 22 değer kaybetti. Ancak yurt dışında ülkelerde seçim olup olmaması piyasayı bizdeki kadar etkilemiyor. Herkes işine gücüne bakıyor, birinci öncelikleri bu değil) dedi.

Firma olarak 2016 ve sonrası için umutlu olduklarını belirten Kaya, (Pazarlama karmasının önemli unsurlarından bir olan tanıtımın özellikle bu tarz dalgalanmaların olduğu zamanlarında öneminin ortaya çıkıyor.  Kimi zaman firmanızın kimi zaman ürünlerinizin, kimi zaman da mesajlarınızın ilgili tüketiciye ulaşmasına sağlayan araçlardır .Bu noktada altı çizilmesi gereken unsur bu ürünler firma( marka) ile tüketici kitlesi arasındaki iletişime yöneliktir) diye konuştu.  

Çok sayıda küresel markamızın olması gerekli

Uluslararası markaların devasa tanıtım bütçeleri olduğunu belirten Kaya, bunun markanın küreselleşmede kesin şart olduğunu, pazarlamanın tüm unsurlarının kullanılması gerektiğini belirtti. Son yıllarda yaptığı doğru atılımla THY’nin çok öne çıktığını belirterek,” THY çok güzel bir örnek, küreselleşmenin getirdiği tüm unsurları çok doğru kullanıyorlar” dedi. İhracat hedeflerine ulaşabilmemiz için bunun gibi birden çok küresel markamızın olması gerekiyor.  

Sürdürülebilir bir büyüme için bilinirliğin ve hatırda kalmanın çok önemli olduğunun altını çizen Kaya, “ Türkiye’de promosyon sektörünün hala emeklemekte olduğuna inanıyoruz. Örneğin Amerika’da pazarlama bütçesinin yüzde 50-55 i gibi önemli bir kısmı promosyon çalışmalarına harcanırken, Türkiye’de bu rakamın yüzde 10’u geçmediğini belirtti.

Dünya Gazetesi
 

Promosyon sektörü 2016dan umutlu

Lecce Pen Kalemcilik Genel Müdürü Kaya, 2015 yılının promosyon sektörü olarak yüzde 20-25 civarında bir daralma yaşadığını belirterek 2016dan umutlu olduklarını ifade etti.

Promosyon

 

Lecce Pen Kalemcilik Tic. A.Ş. Genel Müdürü Ümit Kaya, 2015 yılının sektör olarak çok zor bir yıl olduğunu, pazarın yüzde 20-25 civarında bir daralma yaşadığını belirtti. Kaya, 2016 yılı ile birlikte toparlanmaya geçileceğini ve yaraların ancak üç yılda sarılabileceğini belirtti.

Önümüzdeki sene Türkiye’de 20 yılını kutlayacaklarını belirten Kaya, Türkiye’de var olmaktan mutlu olduklarını ve artık bu tür dalgalanmalara alışık olduklarını belirterek, (Maalesef ülkemizde her olumlu veya olumsuz gelişmedeki tepki çok şiddetli. 2015 te hem seçim oldu hem de TL’sı ortalama yüzde 22 değer kaybetti. Ancak yurt dışında ülkelerde seçim olup olmaması piyasayı bizdeki kadar etkilemiyor. Herkes işine gücüne bakıyor, birinci öncelikleri bu değil) dedi.

Firma olarak 2016 ve sonrası için umutlu olduklarını belirten Kaya, (Pazarlama karmasının önemli unsurlarından bir olan tanıtımın özellikle bu tarz dalgalanmaların olduğu zamanlarında öneminin ortaya çıkıyor.  Kimi zaman firmanızın kimi zaman ürünlerinizin, kimi zaman da mesajlarınızın ilgili tüketiciye ulaşmasına sağlayan araçlardır .Bu noktada altı çizilmesi gereken unsur bu ürünler firma( marka) ile tüketici kitlesi arasındaki iletişime yöneliktir) diye konuştu.  

Çok sayıda küresel markamızın olması gerekli

Uluslararası markaların devasa tanıtım bütçeleri olduğunu belirten Kaya, bunun markanın küreselleşmede kesin şart olduğunu, pazarlamanın tüm unsurlarının kullanılması gerektiğini belirtti. Son yıllarda yaptığı doğru atılımla THY’nin çok öne çıktığını belirterek,” THY çok güzel bir örnek, küreselleşmenin getirdiği tüm unsurları çok doğru kullanıyorlar” dedi. İhracat hedeflerine ulaşabilmemiz için bunun gibi birden çok küresel markamızın olması gerekiyor.  

Sürdürülebilir bir büyüme için bilinirliğin ve hatırda kalmanın çok önemli olduğunun altını çizen Kaya, “ Türkiye’de promosyon sektörünün hala emeklemekte olduğuna inanıyoruz. Örneğin Amerika’da pazarlama bütçesinin yüzde 50-55 i gibi önemli bir kısmı promosyon çalışmalarına harcanırken, Türkiye’de bu rakamın yüzde 10’u geçmediğini belirtti.  

Milliyet Gazetesi


Promosyon Sektöründe Yılbaşı Bereketi!

Promosyon Sektöründe Yılbaşı Bereketi! 

Hürriyet Gazetesi 04/11/2016 - 23:06

/ 

Yılın son 3 ayına girildiği bu günlerde şirketlerin promosyon ürün alımları da netleşmeye başladı. Yaz ayında yaşanan darbe girişi sonrası piyasanın temkinli hareket ettiğini belirten Lecce Pen Kalemcilik Tic.A.Ş. Genel Müdürü Ümit Kaya, alımlarda bir belirsizlik olduğunu, birçok şirketin alımları ötelediğini ve bu sebeple son 3 ayın diğer yıllara göre daha yoğun geçeceğini belirtti.

Ağustos ayında yılsonu proosyonuna karar veren firmaların bu sene hala neticelendirmediğini belirten KAYA, bu da çok sıkışık bir sezonun işareti olduğunu belirtti. Kurların artmasının sektörü olumsuz etkileyebileceğini belirten Ümit KAYA “ ürün maliyetleri artıyor bu da fiyatların doğal olarak yukarı çıkmasına sebep oluyor.  

Dünyada 64. Yılını dolduran şirketin, Türkiye’de 2017 yılında 20 yılında birlikte birçok yeniliğe imza atacaklarını belirten Kaya, bunların bir kısmını Ocak ayında Dusseldorf’ta düzenlenecek PSI fuarında açıklayacaklarını ve yıl içinde de farklı organizasyonlara imza atacaklarını belirtti. Türkiye’de olmaktan ve üretmekten çok mutlu olduklarını belirten Ümit Kaya, dönemsel krizlerin  ve coğrafi zorlukların olduğunu ancak bölgenin yakın gelecekte cazibe merkezi haline geleceğini bunun da ekonomideki ivmeyi yükselteceğini söyledi.

Kalem tasarımlarının İtalya’da yapıldığını belirten Kaya, Dünya’da 100 ün üzerinde ülkede Lecce Pen ürünlerinin satıldığını tasarım yaparken birçok unsurun, kültürel etkilerin, özgünlüğün dikkate alındığını belirtti. 

Sektörün kabuk değiştirdiğini belirten Kaya, sadece yıl sonuna sıkışan bir yapının artık yıl geneline yayılmaya başladığını ve doğrusunun da bu olduğunu belirtti. Yurt dışında promosyon fuarlarının yılbaşından hemen sonra olduğunu ve firmaların yeni ürün ve modellerini sergilediğini belirten Lecce Pen Kalemcilik Genel Müdür Ümit Kaya, bu sayede daha yıl başından birçok firmanın seneki tanıtım faaliyetlerine, ürünlerine karar verdiğini ve bununda hem üreticileri hem de satınalma yapan firmaları rahatlattığını belirtti.